Zlaté české ručičky jsou známé po celém světě. Zejména sklo je stále dobrým artiklem, který dokazuje co naši skláři dovedou.
České sklo se skví na nejedné významné světové akci jako stálice. Čeští skláři vyrábějí nejen servisy a soupravy, které zdobí domovy nejbohatších osobností světa, ale vyrobili už také nejeden pohár pro vítěze uměleckých a sportovních akcí. Jedna z nich právě nyní vstupuje do své poslední třetiny. Je to proslulý cyklistický závod Tour de France a poháry pro vítěze vyrobili, ručně vyfoukali a vybrousili skláři z Nového Boru.
Je tomu tak už čtvrtým rokem, kdy byla firma Lasvit vybrána při tento čestný úkol. Design této ceny je dílem výtvarníka Petera Olaha a šéfdesignéra Jozefa Klabáně, kteří dlouhodobě spolupracují s firmou Škoda Auto. Ta je hlavním sponzorem českého týmu na Tour de France. Technika brusu navazuje na designový koncept Škoda VisionC.
Nádherné křišťálové poháry čekají na držitele žlutého, bílého, zeleného a puntíkového trikotu. Žlutý trikot bude nosit celkový vítěz závodu, bílý je určen pro nejlepšího jezdce do 25 let, zeleným trikotem se pyšní nejlepší sprinter a v puntíkovém jede nejlepší vrchař. Poháry mají váhu kolem šesti kilogramů a jsou vysoké 60 cm.
Foto © Depositphotos.com/ razvanphoto