Atletických disciplín je ve vrcholovém sportu celá řada a věnuje se jim opravdu hodně lidí. Je to jeden z nejrošířenejších sportů, neboť nabízí všestranný fyzický rozvoj a dává na výběr každému, kdo se chce věnovat účelnému a smysluplnému pohybu.
Každý vrcholový atlet však začínal stejně, ve škole a na školních hřištích si většinou poprvé vyzkoušel své schopnosti a pohybové možnosti. Tělesná výchova na školách je nezastupitelný předmět, který má za úkol rozvíjet pohybové schopnosti dětí a nabídnout jim k vyzkoušení celou škálu sportovních disciplín, ze kterých si mohou vybrat ten pohyb, který jim bude nejvíce vyhovovat a ve kterém mohou dosáhnout výsledků. Ty jsou zase velice důležité pro motivaci k pohybu, neboť je téměř jisté, že dítě, které bude v některém sportu dobré se mu bude věnovat i nadále.
Součástí tělovýchovného vzdělání na základních a středních školách je také atletika. Do tělovýchovných osnov na školách jsou povinně i nepovinně zařazeny všechny atletické disciplíny, školy v nich pořádají soutěže a učitelé tělovýchovy jsou ti, kteří pomáhají dětem, aby si vybrali ten správný sport a učí je se v něm zdokonalovat a dosahovat stále lepších výsledků.
I ti pohybově méně nadaní žáci mají možnost při správném vedení v něčem vyniknout a zvýšit tak své sebevědomí, což je pro vývoj dítěte velmi důležité. Při špatné motivaci však žáci ztrácejí o hodiny tělocviku zájem a je jen škoda, zejména pro ty pohybově méně nadané, že tělesné výchovy na školách spíše ubývá.
Foto © Depositphotos.com/Yaruta