Přelomová sezona ULLH? Cesty do zámoří, Final Four a sen o stadionu

Univerzitní liga ledního hokeje (ULLH), která je součástí projektu České asociace univerzitního sportu (ČAUS) v týmových sportech, vstupuje do své sedmé sezóny. A nový ročník hodlá odstartovat ve velkém tempu. Zrodila se konkrétní iniciativa na stavbu univerzitního stadionu, liga získala nové partnery a mění se systém soutěže.

Každý z dvanácti týmů v osmi městech podstoupí 26 zápasů základní části. I letos se počítá s TOP zápasy ve velkých halách, které bývají pravidelně vyprodané – Ostravské derby, Hokejový souboj univerzit Brno nebo Bitva o Prahu.

Novinkou je pak samotné vyvrcholení ročníku 2025/26. Na jaře se čtveřice nejlepších mužstev utká v závěrečném turnaji Final Four. Cesta do něj vede přes systém Play In, ve kterém se 10 nejlepších klubů v jednozápasových rozstřelech utká o čtyři vstupenky na finálový turnaj do Prahy. Po vzoru americké hokejové NCAA chce vedení soutěže tímto formátem zvýšit mediální zájem o vrchol soutěže a soustředit ta nejlepší sportovní utkání na jedno místo.

„Projekt univerzitních lig, kterými jsou vedle hokeje dále basketbal, volejbal, fotbal, florbal a futsal patří k prioritám sportovního programu ČAUS. Přitahují širokou studentskou komunitu a jsou příležitostí, jak po nástupu na VŠ s výkonnostním sportem nekončit, a spojit náročné vysokoškolské studium s pravidelným sportováním. Nezanedbatelné je i zúročení finančních prostředků které do sportovců investovali rodiče, státní instituce i sportovní svazy,“ říká Ivana Ertlová, předsedkyně ČAUS.

Již sedmý ročník ULLH vypukne v pondělí 22. září na ledě plzeňských Akademiků a pardubických Riders.

Zámořské turné
Univerzitní hokej ale zapůsobí na fanoušky i mimo Česko. V říjnu odjíždí výběr těch nejlepších univerzitních hráčů, který tvoří výhradně hokejisté ULLH, na turné po amerických univerzitách. V regionech New Yorku, Bostonu a Vermontu sehrají celkem pět utkání. Kromě tří mužstev nejlepší NCAA divize 1 vyzvou i dva celky z divize 3.

„Zároveň máme přislíbenou ukázku kampusů, sportovního zázemí a odborný diskuzní panel, během kterého bychom si rádi vyměnili know-how se zástupci tamních univerzit,“ říká Tomáš Hlaváč, předseda České asociace univerzitního hokeje.

Po Vánocích pak elitní tým složený z hráčů ULLH vyrazí do Kanady na Viking Cup. „Tento turnaj dříve hrávala kategorie česká reprezentace U18 či U19... Nyní se obnovuje a stává se z něj turnaj univerzitní. Dostali jsme pozvánku a rozhodli jsme se, že postavíme tým i do Kanady, jeho kostra by měla být podobná jako v US,“ popisuje Hlaváč.

„První cestu hráčů ULLH do zámoří vnímám opravdu jako milník celého projektu, který přivede další studenty do našich řad, ať již jako sportovce nebo fanoušky!“ dodává Ivana Ertlová, předsedkyně ČAUS.

Hokej znovu na Štvanici!
Dle dlouhodobé vize Univerzitního hokeje by měl do roku 2030 vzniknout nový multifunkční stadion pro univerzitní hokej. Po podpisu memoranda o spolupráci s pražskými univerzitami a radnicí hlavního města se hledá to správné místo, kde by tento velmi potřebný stadion vyrostl.

Univerzitní hokej nyní přichází s novou ideou – vrátit hokej na Štvanici. „Historicky se na Štvanici vždy lední hokej hrál, jako Československo jsme tam získali čtyři medaile z mistrovství světa, včetně té zlaté z roku 1947. My to za Univerzitní hokej vnímáme tak, že na Štvanici by se měl hokejový stadion znovu postavit, a právě univerzitní by se tam nádherně hodil. Budeme se snažit tuto variantu detailně diskutovat se zástupci města a udělat vše pro to, aby Univerzitní hokej spolu s hlavním městem Prahou a univerzitami zase vrátil hokej na Štvanici,” věří Tomáš Hlaváč.


Vizualizace nového multifunčního stadionu pro univerzitní hokej na Štvanici.

Elitní partneři
Rozvoj ULLH podporují dlouhodobě silné značky – ČSOB, Kaufland, Tipsport, BPA, Bauer, Kappa, Proud a Red Bull. Právě generální partner ČSOB se rozhodl s Univerzitní ligou ledního hokeje prodloužit spolupráci na další tři roky.

„Chceme být blízko mladým lidem a jít jim naproti nejen ve světě financí, ale i tam, kde tráví svůj čas, tedy ve sportu i v běžném každodenním životě. Partnerství s Univerzitní ligou ledního hokeje nám umožňuje přinášet jim zážitky i hodnotu navíc, od jednoduchých plateb na akcích přes odměny a soutěže až po moderní digitální služby. Pokračování spolupráce pro nás tedy znamená dále prohlubovat vztah s komunitou studentů – možnost jí ukázat, že ČSOB je tu pro ně nejen jako banka, ale i jako partner v důležitých životních momentech,“ říká Martin Procházka, ředitel pro oblast Retailové klientely ve skupině ČSOB.

Vedení ligy se navíc podařilo získat i dva nové sponzory – světový řetězec restaurací KFC a značku vlasové kosmetiky - Garnier Fructis.

„Ke značce KFC patří sdílení společných zážitků a jsme rádi, když lidé tráví svůj volný čas spolu a baví se se svými kamarády a blízkými. Univerzitní hokejovou ligu vnímáme jako jednu z možností, kde se mladí lidé mohou společně pobavit a my můžeme nabídnout značku KFC jako místo pro oslavu společných chvil či úspěchů týmu, kterému fandí. KFC patří ke hře,” říká Helena Vyhnánková, marketingová manažerka KFC.

„Máme velkou radost, že se Garnier Fructis stává součástí univerzitní hokejové rodiny! Cílem partnerství je podpořit mladé sportovce v jejich odhodlání a dynamice, kterou přinášejí na led i do studentského života. Jsme hrdí, že můžeme být u toho, kde se snoubí sportovní vášeň se studentským elánem. Věříme, že naše produkty pomohou hráčům cítit se svěže a sebejistě, ať už před velkým zápasem, nebo po něm, a podpoří jejich fresh přístup ke všemu, co dělají!“ říká Ludmila Faltusová, Garnier Fructis Brand manažerka.

(sklen, sportovnilisty.cz; zdroj, foto: univerzitnihokej.cz)
TMySQLDbLink: Table './slistywxcz/url_log' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed
UPDATE `url_log` SET `id`='5f3a792e-e298-4758-83cd-dcb47fa5f411',`time`='5.412',`memory`='31.93' WHERE `id`='5f3a792e-e298-4758-83cd-dcb47fa5f411'