Překonáme ve FORTUNA:LIZE na jaře 2024 rekordní diváckou návštěvnost z minulého století?

Již v sobotu 10. února 2024 skončí po 55 dnech zimní přestávka a dvacátým kolem odstartuje jarní část sezony FORTUNA:LIGY s přímým útokem na rekordní diváckou návštěvnost z minulého století. Ligovou fotbalovou asociaci v nejbližší době čeká několik důležitých rozhodnutí, třeba s výběrové řízení na generálního partnera pro první i druhou ligu. LFA zároveň již nyní prodloužila smlouvy hned s trojicí důležitých partnerů. S těmito a s dalšími novinkami v pátek 9. února 2024 vedení Ligové fotbalové asociace seznámilo novináře na setkání s nimi v Praze.





Velmi pozitivní zprávou podzimní části sezóny bylo dění na stadionech. Ať už přímo na trávnících, nebo v ochozech. Během 19 kol dorazilo 948 875 diváků, což dělá v průměru 6 411 diváků na jedno utkání. To je doposud druhá nejvyšší průměrná návštěva na kolo v historii samostatné české ligy. Nadále zůstává ve hře také celkový rekord ze sezony 1996/97, kdy byl průměr 7 155.

  Jak říkáme...



„Pokusit se alespoň přiblížit rekordu musí být cíl nás všech pro jarní část sezony a věřím, že ho můžeme i překonat. Jsem zároveň přesvědčen, že pokud jej nepřekonáme na jaře, tak v příští sezóně ano. Všichni v posledních měsících vnímáme posun kultury na stadionech a obecně práci klubů s fanoušky. A to se nebavíme pouze o Spartě a Slavii, které odvádí dlouhodobě skvělou práci, ale i o zbytku soutěže,“ řekl Dušan Svoboda, předseda Ligové fotbalové asociace.

„Přispět k tomu chceme i my na LFA prostřednictvím našich projektů jako FORTUNA:LIGA fanzón, Ligy do škol, SLO či Liga Academy,“ doplnil jej Daniel Hajný, obchodní a marketingový ředitel LFA.

Prodloužení smlouvy s partnery


Ta byla v posledních měsících významně aktivní i na poli obchodně partnerském. Po první fázi audiovizuálního tendru přišla na řadu jednání se současnými ligovými partnery. S pozitivním výsledkem. Během zimní přestávky došlo k prodloužení kontraktu hned s trojicí partnerů, společnostmi Louda Auto+, ČPP a také JVC, a to o další dvě sezony. Navíc s výrazným navýšením finančního plnění.

  Jak říkáme...


„To, že se nám podařilo dohodnout se na prodloužení smlouvy, se všemi zmíněnými partnery, nás velmi potěšilo. Bereme to jako potvrzení, že vzájemná a již dlouhodobá kooperace funguje a přináší všem stranám to, co od ní očekávaly. Zároveň to vnímám jako další signál, že LFA a obecně český profesionální fotbal je stabilním a atraktivním partnerem, s nímž je smysluplné se spojit,“ řekl Daniel Hajný, obchodní a marketingový ředitel LFA.

„Na každou sezónu dodáváme tuzemskému fotbalu 280 nových vozů. Už čtvrtým rokem tak zajišťujeme mobilitu pro LFA i všechny kluby v první a druhé lize. Naše partnerství bude trvat další dvě sezóny. Jako přední prodejce mladých vozů na českém trhu jsme rádi, že jsme i v nadcházející sezóně hrdým partnerem nejpopulárnějšího sportu u nás,“ uvedl obchodní ředitel Louda Auto+ Robert Imling.

Významným milníkem bude i tendr na generální partnerství 1. a 2. nejvyšší soutěže. Smlouva se současným generálním partnerem obou soutěží sázkovou společností FORTUNA, která je v platnosti od roku 2018, končí v červnu 2024. Půjde o další velký tendr, který v českém profesionálním fotbale v posledních měsících proběhne.

  Jak říkám...


„Aktuálně řešíme veškeré náležitosti, které jsou s tendrem spojené a které je nutné realizovat před jeho spuštěním. Zároveň probíráme důležité detaily, které by měl obsahovat. Cíl je jasný, chceme, aby generální partner byl důležitým pomocníkem v našem úsilí posunout český profesionální fotbal zase o výrazný kus vpřed. Termín otevření tendru plánujeme na přelom února a března,“ uvedl předseda LFA, Dušan Svoboda, na setkání s novináři před startem jarní části FORTUNA:LIGY.

Vedle generálního partnerství bude Ligová fotbalová asociace vypisovat také výběrové řízení na prodej televizních a streamingových práv pro účely kurzového sázení pro zahraniční trh, audiopráva a práva na sestřihy zápasů (highlights).

  Jak říkám...


„Podobně jako tomu bylo u prvních třech výběrových řízení, i nyní je vytvořena pracovní skupina, v rámci které dochází k úzké spolupráci mezi zástupci LFA i jednotlivých klubů. Pevně věřím, že vzájemná kooperace bude podobně úspěšná, jako tomu bylo v případě podzimního tendru na vybraná audiovizuální práva,“ prohlásil Svoboda.

„K navýšení částky došlo již v minulé sezóně, kdy UEFA změnila klíč pro rozdělování výrazně ve prospěch umístění země v klubovém žebříčku UEFA, tedy více se bere na zřetel sportovní, namísto marketingového hlediska. Vedle toho se 5 největších zemí solidárně vzdalo obrovských částek ve prospěch středních a malých lig. Oproti předchozímu ročníku navíc dochází k výraznému navýšení částky z důvodu účasti Viktorie Plzeň v Lize mistrů, protože země s účastníkem v Lize mistrů jsou při rozdělování prostředků silně zvýhodněny,“ vysvětlil výkonný ředitel LFA Tomáš Bárta.

Za soutěžní ročník 2022/23 se budou dělit 4 % z celkových výnosů klubových soutěží UEFA, které byly celkem 177,2 milionů eur. Českým klubům připadne 5,204 milionu eur, předešlou sezonu to bylo 2,97 milionu eur. Částka se bude dělit mezi 13 celků a každý z týmů si přijde na 400 307,70 eur. V sezoně 2021/22 byla částka pro jeden klub ve výši 228 461,53 eur. Příspěvek se netýká Plzně, Slavie a Slovácka, jelikož zmíněné trio si zahrálo základní skupinu Ligy mistrů, resp. Evropské konferenční ligy.

Dle pravidel UEFA putují zmíněné prostředky na výchovu talentované mládeže klubů nejvyšší soutěže.











Líbil se vám článek? Máte k němu nějakou připomínku nebo zajímá vás diskuse k němu? Více na facebookovém profilu webu SportovníListy.cz 
zde.




(Petr Skála pro SportovníListy.cz- s využitím tiskové zprávy lfafotbal.cz, foto: Petr Skála)

Hadamczik chce novou hokejovou halu

26.5.2024 09:00:00

Česko žije poslední týdny hokejem, a to se ani hokejový svaz nemusel namáhat s větší reklamní kampaní, pokud tedy nebudeme počítat desítky milionů poslaných do profesionálních klubů pod rouškou ma...