Motocyklový závodník Filip Salač si z úvodního závodu sezóny odváží osmé místo

Velká cena Kataru je minulostí. Dnes se odjely první závody letošní sezóny mistrovství světa silničních motocyklů. Filip Salač předvedl skvělou stíhací jízdu, když se během tří kol dostal do Top10. V cíli z toho nakonec bylo ještě lepší osmé  místo.

Mistrovství světa silničních motocyklů má za sebou první Grand Prix, která byla uspořádána na okruhu Losail v Kataru. Filip Salač potvrdil dobrou formu z předsezónních testů a během víkendu se držel mezi nejlepšími jezdci třídy Moto3. Po smolné kvalifikaci musel závodník týmu Rivacold Snipers sice startovat až z 20. místa, nicméně v závodě ukázal, že má tempo předních jezdců a během pár kol se dostal do desítky nejlepších. To dokázal i tím, že ve svém druhém kole byl nejrychlejším na trati.

V průběhu závodu český jezdec svou pozici kontroloval, aby mohl zaútočit v samotném závěru. I přes to, že měl Filip opotřebovanou přední pneumatiku, dokázal v silné konkurenci bojovat až do konce a v cíli z toho bylo 8. místo. Díky tomu si na své konto připisuje osm mistrovských bodů a zároveň drží průběžné osmé  místo v šampionátu.

Jak říkám...



"Dnes jsme začali Warm Upem, ve kterém bylo velké horko, protože probíhal v jednu hodinu odpoledne a trať měla kolem 50°C. My jsme zvolili tvrdou zadní pneumatiku, abychom vyzkoušeli, jak bude do závodu fungovat. V horku to nebylo nic moc, ale říkal jsem si, že na závod bude vhodná. Nechtěl jsem měkkou pneumatiku, protože bych pak ztrácel ke konci závodu. Trénink jsem ukončil na 9. místě, což nebylo tak špatné vzhledem k tomu, že polovina startovního pole měla nové pneumatiky," řekl Filip Salač.

"Do závodu jsem dobře odstartoval a v prvních třech kolech jsem se probojoval na desáté místo, což bylo super. Poté jsem se snažil na této pozici držet a šetřit pneumatiky, které právě v úvodu závodu dostaly dost zabrat kvůli jízdě na limitu. Čtyři kola před koncem jsem chtěl zaútočit na přední pozice, ale v tu chvíli jsem měl již hodně opotřebovanou přední pneumatiku. Už jsem nemohl předjíždět tak, jak bych si představoval a nemohl jsem jít dopředu. Dvě kola před koncem jsem byl na šestém místě, ale udělal jsem chybu, když jsem nechal jednu zatáčku trochu otevřenou. Toho vyžil Raul Fernandez, ale vyvezl mě ven a předjeli mě ještě další jezdci. Klesl jsem na jedenácté místo a do posledního kola jsem najížděl s tím, že to bude velká loterie, což se potvrdilo. Všichni začali hodně bojovat, ale nedal jsem se a nakonec je z toho osmé místo. Není to výsledek, který jsem po testech očekával, ale myslím si, že po startu z dvacátého místa je to skvělé. Vyplatila se nám volba tvrdé zadní pneumatiky, protože jsem měl dobré výjezdy ze zatáček a na cílové rovince jsem ještě dokázal předjet ze slipstreamu. Vím, že jsme měli na víc a příště musíme startovat více vpředu, protože pak bude závod úplně jiný. Celkově to byl skvělý víkend, nabral jsem nové zkušenosti, jen se nepodařil jeden trénink a měl jsem smůlu v kvalifikaci. Jsem rád, že to dopadlo tak, jak to dopadlo, protože jsem věděl, že můžu bojovat vpředu," dodal český závodník.

"Chci moc poděkovat týmu za skvělou práci. Jsem rád, že jsem byl na tento závod dobře připraven. Neměl jsem problémy s fyzickou kondicí vzhledem k tomu, jaké bylo teplo. Samozřejmě, že máme co zlepšovat. Každá taková drobná chyba je zároveň zkušenost a už se nemůžu dočkat dalšího závodu. Jsem zvědavý, kde bude, ale už se moc těším. Dále děkuji všem partnerům, ACCR Czech Talent Teamu, rodině a všem, co mě podporují. Nyní už se těším domů. Čeká nás měsíční pauza od závodů, ale určitě nebudu měnit tréninkový plán, naopak, budu trénovat ještě víc, abych měl na to jet o pódiové umístění," uzavřel svůj komentář Filip Salač.








Losail (Katar) 8. března  2020



Velká cena Kataru, úvodní závod mistrovství světa silničních motocyklů

Moto3: 1. Arenas (Španělsko/KTM) 38:08,941, 2. McPhee (Velká Britanie/Honda) -0,053, 3. Ogura (Japonsko/Honda) -0,344, 4. Masiá (Španělsko/Honda) -0,247 (penalizován posunem o jedno místo dozadu), 5. Suzuki (Japonsko/Honda) -0,789, 6. Rodrigo (Argentina/Honda) -0,426 (penalizován posunem o jedno místo dozadu), ...8. Salač (Česko/Honda) -0,823.

Moto2: 1. Nagašima (Japonsko/Kalex) 40:00,192, 2. Baldassarri -1,347, 3. Bastianini (oba Itálie/Kalex) -1,428, 4. Roberts (USA/Kalex) -1,559, 5. Gardner (Austrálie/Kalex) -1,901, 6. Navarro (Španělsko/Speed Up) -2,381.

(ek, SportovníListy.cz, Autoklub ČR, foto: MotoGP.com)