Ligová fotbalová asociace představila ve středu 16. července 2025 na slavnostním předsezónním setkání v prostorách pražského DOXu řadu novinek, s nimiž vstupuje do ročníku 2025/26. Mezi klíčové patří proměněná koncepce Klubu legend, jehož ambasadorem se stal rekordman v počtu startů Milan Petržela, a především zahájení hlavní fáze brandové kampaně Chance Liga je FENOMÉN.

Součástí programu bylo rovněž oznámení nových reklamních partnerů profesionálního ligového fotbalu – stavební skupiny VINCI Construction CS a národního dopravce České dráhy, a prodloužení s jedním současným – Českou podnikatelskou pojišťovnou.
Jak říkám ...
„Minulá sezona byla v mnoha ohledech historická a díky celé řadě novinek ji lze označit za začátek nové etapy ligového fotbalu u nás. Do ročníku 2025/26 ale vstupujeme s neméně velkým očekáváním a přesvědčením, že bude ještě silnější než ta předchozí, na hřišti i mimo něj. Věříme, že se fanoušci mají na co těšit a že společně s kluby a partnery posuneme ligový fotbal opět o krok dál,“ uvedl výkonný ředitel Ligové fotbalové asociace Tomáš Bárta.
Vedle tradičního boje o titul bude i letos velkým sportovním tahákem snaha klubů o účast v evropských pohárech. Díky 9. místu v koeficientu UEFA po sezoně 2024/25 má český fotbal pro ročník 2026/27 zajištěno, že hned tři kluby zamíří přímo do základní skupiny – mistr znovu do Ligy mistrů, vicemistr minimálně do Evropské ligy a vítěz poháru alespoň do Konferenční ligy. Celkově minimálně do předkol zasáhne znovu pět týmů.
Jak říkám ...
„Tento fakt je skvělou vizitkou a reklamou pro české kluby i pro Chance Ligu jako celek v rámci celé Evropy. Je to zároveň silný důkaz toho, v jak dobré kondici se ligový fotbal dlouhodobě nachází. Boj o titul i další příčky bude i díky těmto motivačním prvkům ještě atraktivnější a jsem přesvědčen, že nás čeká fantastická podívaná a spousta skvělých zápasů,“ doplnil Bárta.
Toto výjimečné období chce Ligová fotbalová asociace využít také prostřednictvím historicky první celorepublikové brandové *) kampaně na podporu ligového fotbalu, jejíž úvodní fáze odstartovala začátkem července. S blížícím se startem soutěže kampaň s hlavním heslem Chance Liga je FENOMÉN, která odkazuje na rekordní zájem, návštěvnost a sledovanost zápasů, vstupuje do své hlavní fáze.
V té se již představí všech 16 klubů v oficiálních dresech a výrazněji se promítne nejen rozmanitost hlavních ligových tváří, ale také rivalita a emoce spojené se soutěžními zápasy.
Jak říkám ...
„Využití unikátních bomberů bez klubové příslušnosti v úvodní fázi odkazovalo na přípravné období mezi sezonami, které je tak trochu tajemné a jsme během něj všichni v očekávání, co přinese start ročníku. Hlavní fáze má naopak naplno rozproudit emoce, které k soutěžnímu fotbalu neodmyslitelně patří,“ uvedl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.
„Právě emoce, vášeň, rozmanitost i sounáležitost jsou klíčové hodnoty, na kterých chceme ligový fotbal dlouhodobě stavět. Proto do kampaně zapojujeme nejvýraznější tváře všech klubů, které reprezentují autenticitu, osobitost i sílu příběhů, které týmy i Chance Liga mají. Je našim cílem ukázat, že je zde celá řada IKON, na které má smysl přijít a s nimiž je možné se ztotožnit. Hlavní fáze je proto postavená na rozmanitosti i jednotě. Na tom, co jednotlivé kluby odlišuje, ale zároveň spojuje. A nese jasný vzkaz: být součástí Chance Ligy znamená být součástí něčeho výjimečného, být součástí FENOMÉNU,“ dodal Hajný s tím, že vše se promítne i do nové verze znělky Chance Ligy pro sezonu 2025/26.
Nový Klub legend s ambasadorem Milanem Petrželou
Na důležitost osobností a tradice upozorňuje také projekt Klub legend, kterým Ligová fotbalová asociace dlouhodobě oceňuje hráče a trenéry, kteří dosáhli hranice 300 odehraných či odtrénovaných utkání v samostatné české nejvyšší soutěži.
Od sezony 2025/26 chce Ligová fotbalová asociace tomuto projektu vtisknout ještě větší váhu a dopřát těmto výjimečným osobnostem více prostoru a pozornosti. Novou tváří projektu se stal rekordman v počtu aktuálně 519 ligových startů Milan Petržela, který bude jako ambasador moderovat i speciální pořad, v němž svým originálním a vtipným způsobem představí nové členy Klubu legend – tedy osobnosti, s nimiž se ve většině případů sám potkal nebo ještě potká na hřišti.
Díky spolupráci s předním českým designérem Lukášem Macháčkem, autorem ikonických bomberů z úvodní fáze kampaně, vznikne pro každého nového člena unikátní sako na míru, doplněné o speciální dárkovou krabičku od LFA.
Jak říkáme ...
„Projekt Klub legend je poctou výjimečným osobnostem, které zanechaly výraznou stopu v historii ligového fotbalu. Chceme, aby tito hráči a trenéři nebyli jen statistikou v historických tabulkách, ale živou součástí ligového příběhu. Spojení s Milanem Petrželou a Lukášem Macháčkem přináší do projektu novou energii i moderní rozměr, zároveň také hravost i autenticitu. A nový vizuální styl mu dává důstojnost, jakou si skutečné legendy zaslouží,“ řekl Hajný.
„Být součástí Klubu legend a navíc rekordmanem je pro mě velká čest. Když jsem dostal nabídku stát se jeho ambasadorem, neváhal jsem. Vážím si každého hráče nebo trenéra, který v lize něco odmakal, a moc se těším, až je budu moct v novém formátu představit. Mnohé z nich znám osobně a věřím, že to budou silné i zábavné momenty,“ dodal Milan Petržela, záložník Slovácka.
Na start nového ligového ročníku se těší také partneři Chance Ligy a Chance Národní Ligy. Vedle celé řady novinek v oblasti fanouškovského zážitku i prezentace ligového fotbalu napříč republikou se zaměřují i na další rozvoj vzájemné spolupráce.
Jak říkáme ...
„V roli generálního partnera soutěže máme za sebou první sezonu, která vedle nezapomenutelných fotbalových zážitků přinesla také další rozvoj v oblasti fan experience a v práci s fanoušky. V nastaveném směru chceme pokračovat i v nové sezoně a posunout ho zase o úroveň výš. Připravili jsme hned dvě klíčové aktivace – pokračování oblíbené Megatipovačky a zcela novou, nejkomplexnější fantasy ligu v Česku. Věříme, že obě nabídnou fanouškům zábavu i silné emoce a těšíme se na jejich odezvu,“ uvedl Martin Ptáčník, šéf sponzoringu Chance.

„Jsme hrdí, že můžeme být součástí nejvyššího českého ligového fotbalu a pomáhat s jeho posunem kupředu. Jako digitální partner se zaměřujeme především na vývoj a inovaci technologií, které ligu posunují blíže k fanouškům a zlepšují její digitální tvář. V nové sezoně navážeme na úspěšné projekty z předchozího ročníku a zároveň se těšíme na další výzvy, které pomohou posilovat značku ligy i vztah s jejími fanoušky,“ doplnil Marek Kindernay, výkonný ředitel oficiální vysílatele Chance Ligy OnePlay Sport.
A víte co ...
*) Co je to brand? Brand, jednoduše česky řečeno značka, je jméno nebo název, logo, symbol, znak, design nebo jejich kombinace. Značka, která je vytvářena s cílem identifikace produktu či služby a odlišení se od konkurence. Brand je vlastně takovou duší firmy nebo produktu, popřípadě služby, která v lidech vyvolává určitá očekávání, která se snaží opakovaně uspokojovat.
Líbil se vám článek? Máte k němu nějakou připomínku nebo zajímá vás diskuse k němu? Více na facebookovém profilu webu SportovníListy.cz zde.
(Petr Skála pro SportovníListy.cz s využitím zprávy lfafotbal.cz, koláž a foto: Petr Skála)