Czech Samurais tým Ollie Roučkové oficiálně představil a pokřtil svého Samuraie pro Dakar 2022

V dubnu 2021 se rozhodla ve světě motorů známá osobnost Ollie Roučková přihlásit se s postupně stmeleným  týmem Czech Samurais  v kategorii Classic na Dakar 2022.

Po zveřejnění účasti týmu CZech Samurais na dakarské rally v kategorii Classic nastalo  v roudnických dílnách opravdu rušno. Postavit z absolutního vraku závodní speciál byla a stále je opravdová výzva. Teď vůz Suzuki Samurai poprvé vyjel z garáže, závoďáka však ještě čeká hodně změn.   

Křest Samuraje

Osvědčené výstavy Prague Car Festival a Racing Expo/Classic Expo letos prošly zcela zásadní změnou. Spojením do jednoho celku vznikla rozsahem 30 000 m2 i počtem přes 800 exponátů nejrozsáhlejší motoristická výstava v České republice v roce 2021.  Uskutečnila se ve dnech 30. a 31. října 2021 skoro ve všech neshořelých prostorách výstaviště PVA Expo v Praze – Letňanech.

Prezentace CZech Samurais týmu na Racing Expo a byla odstartována poslední říjnový den, přesně ve 13.30 hodin,  kdy na podiu Ollie Roučková s Robertem Knoblochem představili celý tým, novou kolekci závodního oblečení, hlavního partnera PalmaPure a vše skončilo křestem speciálu pro Dakar 2022 a autogramiádou.



Jak říkám...

„Výrobky PalmaPure podporují českou závodnici Ollie Roučkovou, protože jsme přesvědčeni, že české společnosti by měly pomáhat českým sportovcům. Samotná pomoc je vlastně naším prodejním odvětvím, tím že se staráme o zvýšené hygienické standardy napříč všemi odvětvími, u všech jednotlivců, kterým záleží na ochraně jejich zdraví, tak také pomáháme. Vnesli jsme vítr do oblasti hygieny a parfémových dezinfekcí rukou a pevně věříme, že i Ollí vnese svěží vítr do startovního pole a bude uhánět s větrem o závod a reprezentovat Česko stejně jako se jí snažíme reprezentovat my v našem odvětví. Všichni ji společně s vámi budeme držet palce,“ vysvětlili navázání spolupráce lidé z vedení firmy PalmaPure.

„V kategorii Classic se musíme pevně držet specifikace vozidla, které Dakar v těch daných letech odjelo. Proto jsme museli sáhnout po generaci Samuraje z devadesátých let ve verzi s prodlouženým rozvorem. Jedná se o poměrně vzácnou karosářskou variantu, kterých do dneška „přežilo“ jen pár. Proto nezbylo než vytáhnout z kopřiv zuboženou hromadu šrotu, takže oproti posádkám z roku 1990, které měly k dispozici zbrusu nové Samuraje, to máme nyní mnohem těžší. Čeká nás mnoho práce. Ten, kdo měl někdy tu čest projet se se  Samurajem, ví, jak shnilé toto auto umí být,"  popsala  své zážitky Ollie Roučková, dvojnásobná účastnice Rallye Dakar.

„Všechny osvědčené části auta zůstávají, bohužel, bojujeme s místem. Samurai je opravdu maličký, a to si k tomu připočítejte ještě povinný ochranný rám, který nám z už tak malého auta ukousl podstatný vnitřní prostor. Jen umístění sedaček byl oříšek, naštěstí si s tím naši mechanici poradili,“ podal vysvětlení manažer týmu Robert Knobloch.

Z kopřiv na Dakar driftuje na startovní rampu Dakaru

Když se v roce 1990 na start nejtěžší rallye světa postavily dvě maličké Suzuki Samurai, vzbudily tím v motoristickém světě doslova pozdvižení. Málokdo tenkrát věřil v úspěch mise těchto dvou malinkatých offroadů, kterým pod kapotou tloukla benzínová srdce o objemu válců pouhých 1,3 l. Navíc trasa ročníku 1990 byla extrémně náročná. Do pouště se vrhlo celkem 465 strojů, ale cíl 11 420 km dlouhého afrického dobrodružství spatřilo jen 133 z nich. K úžasu laiků i odborníků oba Samurajové mezi nimi!

Proč vlastně model Suzuki Samurai?

Od prvního startu Samuraje na Dakaru uplynulo více než třicet let a Samurai se stal mezi zástupy vyznavačů offroadu skutečnou legendou, která klame konstrukcí. Na pohled sice malé auto, které však skrývá úžasné offroadové schopnosti. Nicméně, nikdo další si už se Samurajem na Rallye Dakar netroufl.

Jak říkám...

„A my mu chceme dát druhou šanci! Hlavně díky jeho schopnostem. Také jsme si ale řekli, že chceme jet Dakar za co nejnižší finanční budget. Tomu nahrává jeho nízká pořizovací cena i příznivé ceny náhradních dílů... Ale aby to nebylo tak růžové, máme velké problémy se sháněním specifických náhradních dílů, už jen proto, že my máme španělskou variantu. To je opravdové zlo. Jasně, že maličko s nadsázkou řečeno. Teď nás školí posilovač brzd, tak trochu se totiž  jedná o nedostatkové zboží," navázala  Ollie na  Robertovo vyprávění.

Ještě, než se projekt z Kopřiv na Dakar rozjel, CZech Samurais tým nastartoval kampaň na HitHitu. Rozpočet byl stanoven na 100 tisíc korun, tento obnos se zdárně vybral, a fanoušci tak přispěli značnou měrou na totální rekonstrukci auta.

Jak říkám...

„Jedeme v tom společně. Moc bych chtěla za celý tým všem co nám pomohli poděkovat. Ani jsem nečekala, jakou vlnu to vyvolá, a to naše malé autíčko všechny zaujme. Vážím si toho a na Dakaru pojedu za každého z vás,“ pronesla  dojatá Ollie fanouškům, kteří se dostavili na výstavu do Letňan. 

Velké poděkování celého týmu patří hlavně těmto partnerům-firmám, bez kterých by se mise Z kopřiv na Dakar nestala kompletní.

PalmaPure dezinfekce
Autorozvody.cz
Autoklub České republiky
Vojenská zdravotní pojišťovna ČR
PRIM
BIG SHOCK
Jamiro's Jerky
Sprcha ve spreji
PSí HUBÍK – výrobce motooblečení
Motobatt
Puma-Safety france
Albatros
Protlum – Racing suspensions
FIT-PRO CZECH s.r.o.



CZech Samurais tým
web rouckova.cz  *  facebook.com/Ollierouckova  *  instagram.com/ollie_rouckova 








Líbil se vám článek? Máte k němu nějakou připomínku nebo zajímá vás diskuse k němu?
Více na facebookovém profilu webu SportovníListy.cz  Zde 


(Petr Skála podle tiskové zprávy pro SportovníListy.cz, foto: Ivana Roháčková a Petr Skála)