Jeseníky nabízejí širokou škálu turistických cílů a sportovních aktivit

Olomoucký kraj a Moravskoslezský kraj spojují síly pro rozvoj cestovního ruchu v Jeseníkách. Propagaci má vylepšit i nové logo, které bylo představeno v Praze na Hlavním nádraží ve zdejším Prezidentském  salonku. Proč to? Do Jeseníků se totiž můžete dostat i z metropole právě vlakem.
Jeseníky nabízejí širokou škálu turistických cílů a sportovních aktivit

Jeseníky coby turistickou destinaci budou nově společně rozvíjet Moravskoslezský a Olomoucký kraj, ve kterých se rozkládá. Zástupci obou organizací destinačního managementu v Praze ve středu 30. června 2021  podepsali memorandum o partnerství a představili projekt Společné Jeseníky. Cílem do dalších let je především  zkvalitňování služeb, než zvyšování počtu turistů.

SportovníListy.cz byly na místě děje...




Jeseníky jsou  oblíbený výletní cíl a to v takové míře, že  na některých místech před covidovou krizí už návštěvnost narážela na limity. I proto je záměrem spolupráce lákat veřejnost i na méně známé trasy. Kraje chtějí obnovovat a propojovat značení, rozšiřovat cyklotrasy, opravovat turistické mapy, zajišťovat údržbu tratí pro běžecké lyžování. Loni dokonce uskutečnily projekt na zavedení nabíjecích stanic na elektrokola, což představovalo investici 1,2 milionu pro každý kraj.

Snaha o společnou prezentaci Jeseníků začala podle předsedy Euroregionu Praděd Milana Ráce už před deseti lety. Podpis memoranda o partnerství je podle něj příslibem navázání dlouhodobé spolupráce mezi oběma organizacemi destinačního managementu.



"Jsem rád, že se toto spojení povedlo. Jeseníky samozřejmě nejsou jediné hory, které tu máme. Jinde se však  zatím taková konkrétní spolupráce zatím nepodařila. Turistu totiž nezajímá, jestli je na straně jednoho nebo druhého kraje. Zajímá ho, aby skibus jezdil bez ohledu, jestli je v té nebo oné vesničce, aby turistická karta, kterou má turista pro  slevy, platila na celém území," řekl ředitel  agentury CzechTourism Jan Herget.

Kvůli pandemii koronaviru Jeseníky jako turistická destinace loni ztratila na tržbách asi dvě miliardy korun. Novinkou, která by měla pomoct marketingovým aktivitám oblasti je logo a logomanuál Jeseníků. Nový vizuální styl se promítne do informačních materiálů i do suvenýrů a dalších předmětů.



Do Jeseníků podle předsedy správní rady  organizace Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu Adama Kalouse přijíždí nejvíce turistů z tuzemska. Jsou podle něj spádovými horami především pro Jihomoravský kraj a Moravskoslezský kraj, kde se ale o cestovatele "přetahují" s Beskydami. Ze zahraničních turistů jsou nejvýznamnější Poláci.



"Jsem rád, že můžeme společně poskytnout návštěvníkům i místním ucelenou a širokou nabídku služeb, doporučení a informací o tom, co u nás mohou prožít. Spojením aktivit a propagace budeme využívat společné energie, personálních a finančních zdrojů a vytvoříme velmi efektivní synergie obou dvou destinačních managementů," řekl Adam Kalous.


(Petr Skála, SportovníListy.cz, foto: Petr Skála)

Hadamczik chce novou hokejovou halu

26.5.2024 09:00:00

Česko žije poslední týdny hokejem, a to se ani hokejový svaz nemusel namáhat s větší reklamní kampaní, pokud tedy nebudeme počítat desítky milionů poslaných do profesionálních klubů pod rouškou ma...