![[ title]](https://www.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_8ce1b574-be41-4a03-8733-975d026ebd4f_74922c0218c25d34f4e879664ca0ed70_cca4c02c1d2122f66788af3910644d37.jpg)

Projekt má vládní podporu a ambici posílit pozici České republiky mezi světovými velmocemi vodního slalomu.
Unikátní model
Model v měřítku 1:15 o délce 35 metrů umožňuje simulovat proudění v celé délce plánovaného vodního díla, které bude měřit ve skutečnosti 500 metrů.
Jak říkáme ...
„U takto významné a rozsáhlé stavby je hydraulický model standardním doplňkem projekční fáze, neboť je možné posoudit a optimalizovat hydrauliku stavby a v případě slalomové dráhy již navrhnout morfologii vodního terénu a rozmístění překážek. V Troji navíc řešíme i interakci s prouděním ve Vltavě, například vliv povodňových průtoků na provoz dráhy,“ vysvětlil Vojtěch Bareš, vedoucí projektu, který má podporu hlavního města i státu a to tak, že hlavní město Praha stojí u zrodu projektu jako jeho zadavatel a garant.
„Zdaleka nejde jen o sportovní areál pro reprezentanty, ale o místo, které bude přístupné široké veřejnosti. Park vodních sportů Praha se stane pro Pražany prostorem, kde se potkává špičkový sport, volnočasová rekreace i příroda. Trénovat tu budou i složky záchranného systému,“ uvedl v haale, ve které je modeel instalovaný Petr Hlaváček, náměstek primátora hl. m. Prahy.
„Je skvělé, že se Praha–Troja stane součástí Národních sportovních center. Vládní podpora tomu dává jasný signál – projekt má dlouhodobý význam, a to jak pro naše špičkové sportovce, tak pro budoucí generace, které tu budou trénovat i objevovat krásu vodních sportů,“ zdůraznil Ivo Jebousek z Národní sportovní agentury význam zařazení Parku vodních sportů Praha mezi Národní sportovní centra, což je důkazem jeho strategického významu pro český sport.

Význam pro český slalom
Projekt „Park vodních sportů Praha“ navazuje na dlouholetou tradici lokality, kde se pravidelně konají mistrovství světa a závody Světového poháru.
Jak říkáme ...
„Nová dráha v Troji posílí pozici České republiky na mapě světového vodního slalomu. Troja je už dnes synonymem pro špičkové akce a s tímto projektem máme šanci udržet si i do budoucna roli jednoho z nejvýznamnějších center našeho sportu,“ řekl Stanislav Ježek, předseda Českého svazu kanoistů.
„Pokud vše půjde podle plánu, stavba by měla začít v roce 2026 a dokončena by mohla být v roce 2028. Celkový rozpočet projektu je nastaven tak, aby odpovídal moderním standardům a dlouhodobé udržitelnosti,“ vysvětlil Jiří Rohan, iniciátor projektu a zástupce USK Praha, který se zmínil, že předpokládané náklady na výstavbu jsou rozčleněny do dvou etap.
Etapa 0001 Slalomová dráha – 550 mil. Kč, Etapa 0002 Revitalizace území – 156 mil. Kč. Další upřesnění nákladů při dokončení dokumentace k stavebnímu povolení (DSP) 12/2025.
Velký osobní význam má pražská Troja i pro samotné sportovce.
Jak říkám ...
„Já jsem tady navíc sportovně vyrostl, tady jsem se učil vodnímu slalomu a prošel cestou až k olympijské medaili. Nová dráha je šancí, aby další generace sportovců dostaly stejné, nebo ještě lepší podmínky. Jsem hrdý, že právě v Praze vzniká projekt, který posune český slalom zase o kus dál, “ řekl na shromáždění zástupců školy, Magistrátu hl.m. Prahy a kanoistů Lukáš Rohan, stříbrný olympijský medailista z Tokia.
Další zvláštností byla 51 let stará dokumentace k návrhu dráhy vodního slalomu, která byla ukázána účastníkům setkání v hale Stavební fakulty ČVUT v Praze jako důkaz, že už v minulém století se uvažovalo o podobném kanálu pro vodní slalom vedeném na pozemcích hned vedle stávajícího přímého kanálu. Dokumentaci přinesl otec profesora Jaroslava Pollerta, který navrhl mimo tohoto kanálu velké množství dalších vodních staveb, rovněž Jaroslav Pollert, který je rovněž profesorem.
SportovniListy.cz dříve napsaly ...
Jedním z 86 nových profesorů je i Jaroslav Pollert mladší, který projektuje i vodní kanály pro LOH