Akademické mistrovství České republiky v GSPORTu má za sebou další ročník, který potvrdil rostoucí úroveň univerzitního esportu v Česku. Finálová esportová část turnaje ve hře Counter-Strike 2 proběhla 12. prosince a uzavřela letošní ročník soutěže, která se konala v inovovaném formátu propojujícím sport, esport a moderní technologie. Novým akademickým mistrem České republiky v GSPORTu se stal tým UPCE Esport „A“ z Univerzity Pardubice.
Vítězství pardubického týmu má pro soutěž historický význam. Po dvou předchozích ročnících, které ovládl tým VŠB – Technické univerzity Ostrava, se z titulu poprvé radoval jiný univerzitní celek. Zástupci UPCE Esport „A“ zároveň vyjádřili podporu dalšímu rozvoji soutěže a zájem zapojit se i do budoucích aktivit, včetně uvažované Mezinárodní GSPORT ligy univerzit.
Akademické mistrovství ČR v GSPORTu organizovalo Centrum pro esport FTVS UK, které dlouhodobě rozvíjí koncept GSPORT jako smysluplné propojení pohybových aktivit, herního prostředí a vzdělávání. Celá akce probíhala pod záštitou Česká asociace univerzitního sportu (ČAUS) a České asociace akademického technického sportu (ČAATS).
Soutěž byla tradičně rozdělena do dvou navazujících částí. Sportovní část sloužila jako kvalifikace do finálové esportové fáze, do které postoupily nejúspěšnější univerzitní týmy. Tato část vznikla ve spolupráci s Fakulta biomedicínského inženýrství ČVUT, která pro GSPORT vyvíjí inovativní mobilní aplikaci umožňující objektivní hodnocení pohybových cvičení pomocí senzorů a kamerového záznamu.
Na sportovní kvalifikaci navázala finálová esportová část, která proběhla online ve hře Counter-Strike 2. Novinkou letošního ročníku bylo zapojení analytického nástroje Rankacy, jenž s využitím umělé inteligence poskytuje detailní rozbor herního výkonu. Účastníci tak získali možnost nahlédnout do vybraných herních statistik a seznámit se s principy profesionální analytické práce s hráči.
„Letošní ročník potvrdil, že univerzitní esport má v akademickém prostředí své pevné místo. Zároveň pro nás představoval důležitý test, na kterém jsme si mohli ověřit možné varianty dalšího rozvoje Mezinárodní GSPORT ligy univerzit. Velké poděkování patří všem zapojeným univerzitám, České asociaci univerzitního sportu za zastřešení celé akce a partnerům, kteří nám pomáhají posouvat soutěž organizačně i technologicky,“ říká Zdeněk Ledvina, vedoucí Centra pro esport FTVS UK.
Na realizaci Akademického mistrovství ČR v GSPORTu se dále podílely PLAYzone, Rankacy, Česká asociace esportu a Fakulta biomedicínského inženýrství ČVUT.
Výsledky turnaje:
1. UPCE Esport „A“ – Univerzita Pardubice
2. Esport VŠB–TUO – VŠB – Technická univerzita Ostrava
3. UJEP Esport – Univerzita Jana Evangelisty Purkyně
(sklen, sportovnilisty.cz, zdroj, foto: Centrum pro esport FTVS UK)