![[ title]](https://www.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_3ff43ef6-ea42-45f0-90b1-b5b377bcf29f_93a920edce9ac4e60a367386554f4c60_e1d3a47fed7cd2e2e2f6a00d7e112056.jpg)
Lanovka byla otevřena 29. června 1908 a její celková délka byla 1,5 km. Projektantem byl Ing. Haas. Lanovka měla dřevěné sloupy, jeden závěsný kabel, ale z bezpečnostních důvodů pouze dvě kabiny. Kabina byla se šesti sedadly, šikmou konstrukcí tak, aby sedadla na straně směrem k vrcholu byla umístěna výš, než na straně k údolí, s cílem usnadnit konstrukci schodiště pro vstup a výstup.
Lanovka byla v provozu dva roky a za tu dobu přepravila více než 100 000 lidí. Pak byla železničním orgánem odpovědným za provoz lanovek zakázána s tím, že dřevěná lanovka nesplňuje dostatečně bezpečnost. Nová lanovka byla uvedena do provozu 10. května 1913 a i ta byla později nahrazena další.
Technická data první Kohlerer-Bahn lanovky:
Délka: 1500 m
Největší stoupání: 80%
Výškový rozdíl: 795 m
Nadmořská výška výstupní stanice: 1140 m
Kapacita kabiny: 6 osob
Rychlost: 1,6 m / s
Maximální kapacita: 24 osob za hodinu