Martin Michek na Dakaru 2026 pojede jako tovární jezdec čínského výrobce Hoto


Na svůj svátek Martin Michek do sálu budovy Autoklubu ČR v Praze nepřijel na bájném  na bílém koni, ale představil zde   motocykl, s kterým bude závodit v lednu 2026 na  Rallye Dakar v  Saúdské Arábie. Nejúspěšnější český motorkář Martin Michek se totiž stal továrním jezdcem čínského výrobce Hoto a věří si, že by v  cíli byl v konečném  pořadí vyjádřeným jednocifernou číslici. Bylo úterý 11. 11. 2025, kdy Martin Michek  v jedenáct hodin a bez dvou minut málem také  i těch jedenáct minut  začal vysvětlovat, proč před ním stojí zahalený motocykl ... 




Motoristický maraton startuje 3. ledna 2026 v Janbú u Rudého moře, kde také 17. ledna 2026 skončí. Martin Macík předtím v  šesti dakarských ročnících jezdil  v barvách domácího týmu Orion-Moto Racing Group na  motorkách  KTM, aby se nyní rozhodl pro změnu.


  Jak říkám   ...



„Oslovila mě stáj Hoto Motorcycle. Nabídku jsem  neodmítl a  jsem rád, že si mě vybrali. Být továrním jezdcem byl totiž vždycky můj sen. Když jsem byl motokrosařem, jezdil jsem za fabriku TM. Teď se mi to povedlo v rallye,“ vysvětlil novinářům  sedmatřicetiletý závodník proč podepsal v Číně víceletou smlouvu. 

„Byl jsem v Číně už pětkrát a protože je to docela daleko, tak hodně času trávím v letadlech. Mám za sebou už i dvě rallye. Třeba třináctidenní Taklimakan o délce 5500 kilometrů, což je po Rallye Dakar druhá nejdelší motoristická soutěž na světě, jsem vyhrál. Jelo se i v pouštních terénech,  což bylo hodně podobné k Dakaru.  Díky tomu jsem měl možnost se detailně seznámit s motorkou. Druhá rallye už měla asi poloviční kilometráž a když to všechno  společně s testováním sečtu, tak mám najeto na novém stroji  minimálně deset tisíc kilometrů. O něčem takovém jsem si v minulosti mohl jen nechat zdát. Jsem pěkně rozježděný,“ dodal Martin Michek.



Zavzpomínal na to, jak v barvách Orion-MRG nastoupil k šesti dakarských ročníkům a byl jedním z mála privátních jezdců, který na sebe upozornil  třeba i  dvěmi desátými místy z let 2021 a 2024 i když  letos  poprvé do cíle nedojel.


  Jak říkám   ...



„Někdy to se mnou nebylo snadný, ale s týmovým šéfem Ervínem Krajčovičem, se úplně nerozcházíme. Při Dakaru budu smět zajít na kávičku a třeba se naše cesty zase jednou spojí,“ prohlásil Michek směrem k Ervínovi Krajčovičovi, který seděl vedle něho. 


„Při spolupráci s Číňany jsou sice malé problémy, kterou  přináší jazyková bariéra, ale telefon a internet fungují všude. S techniky se snažíme domlouvat anglicky a když to nejde, tak nasadím  umělou inteligenci, která  z čínštiny všechno přeloží a já už pár slovíček a frází také pochytil. Myslím, že jsem se dobře aklimatizoval,“ dodal český závodník. 

Na Dakar vyšle Hoto Motorcycle tříčlenný mezinárodní tým ze tří kontinentů  ve složení Evropan Martin Mochek,  Američan Mason Klein a Číňan Š' Chao-jü. Těsně před startem bude český jezdec na stroji, který se ještě musí vrátit na závěrečné úpravy do dílen v zemi původu, trénovat v Dubaji.

  Jak říkám   ...


„Chtěl bych překonat sám sebe a třeba se posunout zase o kousek dopředu. Každopádně myslím na elitní desítku. Rád bych dosáhnul na jednomístné číslo,“ prohlásil otec dvou dětí, jejichž jméma Martínek a Emilka a jméno maželky Lucky je napsané na jeeho žluté přilbě.

„Je na ní rovněž znázorněna pouštní saúdskoarabská trasa Dakaru s velbloudy, skálami a skrovným porostem. Jsou tam znázorněny i den a noc, což má symbolizovat, že Dakar nikdy nespí,“ vysvětlil se žlutou přilbou v ruce.

„Když jsem se poprvé svezl, byl jsem překvapený, jak se na motorce pěkně jede. Připadá mi, že bude konkurenceschopná. Samozřejmě jsem si něco nechal poupravit k obrazu svému, ale celkově jsem rád, že mohu závodit s touto technikou,“ dodal Martin Michek, který následně odhalil do té doby zakrytý motocykl a na otázku, zda si takto, jak vše do té doby proběhlo,   představoval, že tak oslaví svůj  svátek, oznámil, že ano.

Poté ještě rozesmál přítomné novináře a přátele, kteří jej přišli pozdravit, názornou ukázkou, že si při komunikaci s Číňany  poradí i citoslovci "Brm brm" a pantominou naznačující držení řídítek, aby bylo jasno, že se jedná o motocykl.

 
   





Líbil se vám článek? Máte k němu nějakou připomínku nebo zajímá vás diskuse k němu? Více na facebookovém profilu webu SportovníListy.cz
... zde!!!




(Petr Skála  pro SportovniListy.cz, koláže a  foto: Petr Skála)