![[ title]](https://www.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_09c6e8a4-d22e-4be7-bee3-cb1d2b603d8d_725287868adc5e5edbdcb891ccb06174_2af0008490ed44b6c3fb9cbd7dc765ca.jpg)
Jak ke změnám došlo?
Změna pravidel je z pohledu závodníka jednou z nejzásadnějších za celou slalomovou historii. Umožňuje opravu průjezdu neprojetou brankou, významem je to srovnatelné se změnou, kdy v počátcích slalomu znamenalo neprojetí branky úplné vyřazení ze závodu a poté bylo nahrazeno mírnější padesátisekundovou penalizací.
Kromě možnosti opakovat průjezd přináší nová pravidla i změny týkající se jednotyčkových branek a reklamací.
První návrhy na změny se objevily na trenérské konferenci ICF už koncem roku 2013. Jelikož se konference účastní trenéři, bývá přítomen i prezident ICF a samozřejmě tu má zastoupení i česká kanoistika, tak diskuse přinesla změnu. A právě zde se zrodila myšlenka umožnit opakovaný průjezd brankou.
Důvodem návrhu byla především motivace mladých závodníků, aby při závodech nevzdávali průjezd. Do zavedení této změny pravidel bylo neprojetí branky a chybné projetí rozdílné především v tom, že neprojetí bylo možné opravit a chybné projetí ne. Představme si dvě lodě, kdy u lepší z nich závodník branku téměř projede, ale nemá tam celou hlavu, zatímco horší závodník jede úplně mimo. Paradoxně měl ten horší možnost branku opravit a ten lepší ne. Posuzování tedy bude konzistentnější: Špatný průjezd je možné opravit vždy, pokud loď neprojela branku v opačném směru.
Co je však důležité, že po vyjádření návrhů ICF otevřela na svých stránkách fórum, kde se mohli vyjadřovat nejen trenéři a funkcionáři, ale i sportovci. Zaznělo tam mnoho dotazů a připomínek, na základě kterých se hledalo ideální znění změny pravidel. Dále proběhlo i testování, jak to funguje v praxi, během předjízd na celých tratích.