Kolo pro život vstupuje do své jubilejní 20. sezony. Rozjede se 27. dubna 2019 v Dobřichovicích

[ title]

Největší seriál cyklistických závodů na horských kolech pro širokou veřejnost v Česku, Kolo pro život (KPŽ), vstupuje do své jubilejní 20. sezony. Ta odstartuje v sobotu 27. dubna 2019 v Dobřichovicích u Prahy podnikem Praha – Karlštejn Tour České spořitelny. Organizátoři ze společnosti Petr Čech Sport přichystali pro ročník 2019 celou řadu novinek. K těm nepostradatelným určitě patří unikátní logo KPŽ k příležitosti oslav 20 let seriálu, které jako symbol jubilejní sezony bude provázet fanoušky v průběhu celého ročníku. 

Kolo pro život se v posledních letech snaží co nejvíce zaměřit na širokou veřejnost napříč všemi generacemi a výkonnostními úrovněmi v rámci celé České republiky. Důraz je kladen zejména na rodiny s dětmi, začátečníky a cyklistické pohodáře. Tato filozofie vychází z předpokladu samotného motta celého projektu – Kolo pro život je seriálem závodů pro širokou veřejnost, tedy pro všechny. ‚‚Jsme největší cyklistickou akcí tohoto formátu u nás i v Evropě, to jednoduše znamená, že každý nadšenec a fanoušek cyklistiky mezi námi najde své místo,‘‘ říká David Trávníček, statutární ředitel Petr Čech Sport. Kromě samotných závodních tras je proto speciální pozornost věnována nezávodním aktivitám, vyjížďkám na horských kolech v rámci pátečních programů před samotnými závody, výuce jízdy na horském kole pod vedením předních českých bikerů v Bike Academy KPŽ a všeobecné propagaci zdravého životního stylu a sportu jako takového. Seriál nabízí účastníkům víkendy strávené v pohybu, uprostřed nádherné přírody, s rodinou nebo přáteli. ‚

"Kolo pro život nabízí nesčetné množství mimozávodních aktivit a já jako fanoušek, který na Kole pro život vyrostl, jsem hrdý, že můžu být součástí tohoto skvělého projektu a na jeho aktivitách se osobně podílet,"  dodal Kristian Hynek, přední český biker a tradiční účastník seriálu.

Také v letošním roce budou trasy rozděleny podle délky a technické i fyzické náročnosti do čtyř kategorií (A, B, C, D) tak, aby si v jeden den na stejném místě mohli na kolo sednout a vyrazit amatéři, profesionálové, děti, senioři i sváteční cyklisté. Účastníci stále oblíbenější nezávodní vyjížďky, Trasy D – Family jízdy, určitě uvítají finančně zvýhodněné startovné oproti ostatním trasám, možnost projet se na elektrokole, s přívěsným kočárkem nebo s ratolestí na tyči, a zároveň za nižší startovné využít všech služeb seriálu, jako účastníci závodních tras. Neoddělitelnou součástí všech podniků KPŽ je již čtrnáctým rokem seriál dětských závodů na horských kolech ČT Déčko Junior Trophy, a to v šesti věkových kategoriích včetně té pro úplně nejmenší: kategorie odrážedel. Nechybí nabitý a letos znovu výrazně rozšířený celodenní zábavný program plný nejrůznějších doprovodných aktivit. Děti se kromě závodních tratí na okruzích v areálech mohou těšit na sérii dětských maratonů ČD Cargo Junior Trophy Marathon, které jsou určeny zdatnějším mladíkům a slečnám od 8 do 16 let. V cíli závodů ČT Déčko Junior Trophy obdrží všichni účastníci pamětní medaile, které mohou sbírat do dřevěné plakety ve tvaru České republiky.

Kromě pečlivě vybraných a dobře značených tratí jsou chloubou seriálu nadstandardní služby pro všechny účastníky v zázemí: parkovací plochy, mobilní prezenční kancelář, moderní info stánek, DEPO Kooperativy s úschovnou kol v Bezpečné zóně, zbrusu nové sprchy, mycí boxy pro kola či mechanická dílna. V zázemí nebude chybět vynikající catering a Modrá zóna České spořitelny s prostornou jídelnou a kavárnou. Půjčovna kol je letos poprvé spojena s prémiovou značkou BMC Switzerland, chybět nebude ani unikátní pojízdná prádelna v novém designu a vybavení společnosti Beko. Na trase doplní závodníci energii na občerstvovacích stanicích Nutrend. Technické problémy během jízdy vyřeší Technický servis Kooperativy, zdraví a první pomoc pro závodníky na trati jistí Záchranný systém KPŽ s novým partnerem CARDION.

Připravena je také celá řada celoročních soutěží: Prestige Trophy Marathon – soutěž jednotlivců, Team Prestige Trophy (Race a Hobby) – soutěž týmů, dětská soutěž v kreslení a spousta dalších klání pro děti v nové Dětské zóně ZPMV ČR, Dětském klubu pro nejmenší, na pumptrackové dráze Chupa Chups, Bike Academy KPŽ a na stáncích partnerů v zázemí akcí.

Generální partner projektu – Česká spořitelna podporuje projekt nepřetržitě od jeho prvního ročníku v roce 2000 a letos společně oslaví jubilejních 20 let!

"Jsme hrdi na to, že již 20. rokem podporujeme cyklistiku, která patří k nejoblíbenějším sportům u nás a motivujeme tak národ k pohybu. Seriál Kolo pro život je určený pro každého, kdo má rád jízdu na kole, tzn. jak pro začátečníky, tak pro zkušenější cyklisty. Účastníci seriálu tak mohou strávit příjemný čas s rodinou, přáteli a ti, co si chtějí zasoutěžit, mohou porovnat síly s ostatními závodníky. Letos nabídneme všem návštěvníkům seriálu vylepšenou Modrou zónu České spořitelny, jejíž nedílnou součástí je i dětský koutek pro ty nejmenší. Pro naše klienty jsme i letos připravili slevu na startovné a kávu zdarma v naší Modré zóně. Novinkou bude nafukovací Ninja Factor dráha pro děti všech věkových kategorií,“ řekl Radomil Štumpa z Brand Activation České spořitelny.

Dalším tradičním partnerem série je pojišťovna Kooperativa, která stojí již čtrnáct let v čele hlavních partnerů největšího seriálu závodů na horských kolech – Kolo pro život. Jubilejní ročník projektu bude tedy doprovázet také ikonické DEPO Kooperativy, které je k službám všem závodníkům.

"Naše DEPO mohou zdarma využít všichni závodníci. Kola jim seřídíme, po závodě si je zde mohou wapkami umýt, případně v Bezpečné zóně uložit. Nově se mohou závodníci těšit na vylepšené sprchy, které jim nabídnou novou úroveň komfortu,"  shrnul služby DEPA Milan Káňa, tiskový mluvčí pojišťovny Kooperativa. Pro Kooperativu je zásadní bezpečnost závodníků, kteří si ve většině případů nejsou vědomi faktu, že se jejich standardní úrazová pojistka na závody nevztahuje.


Již jedenáctým rokem podporuje ŠKODA AUTO Kolo pro život v roli hlavního partnera akce. Její přítomnost na všech 15 dílech seriálu, který má za cíl přivést k cyklistice celé rodiny, dokazuje angažovanost značky při podpoře aktivního trávení volného času. Mladoboleslavská automobilka nejen podporuje významná cyklistická klání profesionálů i amatérů, její jízdní kola a příslušné doplňky patří k nezbytné součásti rozšířené produktové nabídky výrobce automobilů.




"Značka ŠKODA je s cyklistikou silně spojena od počátku své existence, u zrodu společnosti v roce 1895 bylo právě jízdní kolo. Toto pouto dodnes přetrvává v podobě podpory nejvýznamnějších světových závodů, ale i klání pro nejširší cyklistickou veřejnost jako je právě seriál Kolo pro život,“ řekl  vedoucí marketingu ŠKODA AUTO Česká republika Petr Janeba

Generálním mediálním partnerem je Česká televize, hlavními mediálními partnery seriálu jsou Czech News Center a Rádio Impuls. Na pozici hlavního partnera nově zavítala společnost CARDION.

(tz, Kolo pro život, SportovníListy.cz, foto: Kolo pro život)