Hokejisté Sparty jdou do nové sezóny i s unikátními dresy, s kterými si připomenou 115 let klubu

Dlouholetá sportovní tradice, pevná podpora klíčových partnerů a početná divácká kulisa na domácích zápasech v O2 areně. To je současný hokejový klub Sparta Praha, který byl oficiálně založen v prosinci roku 1903. V začínající sezoně Tipsport extraligy tedy borci Sparty Praha oslaví výročí 115 let své existence. I v nadcházejícím ročníku se Sparta jako jediný klub  z hlavního města hrající nejvyšší tuzemskou soutěž bude spoléhat na podporu svého generálního partnera, jímž je již třetím rokem společnost BILLA ČR, a také na své věrné příznivce. Vždyť průměrná návštěvnost v minulé sezoně při domácích duelech byla 8 708 na zápas.

Své sportovní  plány a doprovodné akce představili sparťané i jejich sponzoři 69 hodin před úvodním utkáním s Hradcem Králové na setkání se zástupci médií.

SportovníListy.cz byly na místě děje...





Hokejisté Sparty svá utkání budou hrát v O2 aréně, která má výhodu, že svoji kapacitou je největší v Česku. 

Jak říkám...




"HC Sparta Praha slaví letos výročí 115 let od svého založení a po celou dobu své existence má díky působení v hlavním městě i díky dlouholetému budování vlastní tradice výsadu být velmi sledovaným klubem. To jí dává příležitost nebýt jen čistě sportovním subjektem, ale určitým celospolečenským fenoménem. Na druhé straně toto zvláštní postavení přináší i odpovědnost, kterou samozřejmě velmi rádi přijímáme," míní  Petr Bříza, předseda představenstva a majitel klubu.

Znamená to, že i v extraligovém ročníku 2018/2019 se bude Sparta prezentovat nejen svými výkony na ledové ploše v rámci působení A-týmu, ale také mimo mantinely při realizaci dalších dílů svých tradičních dlouholetých projektů a v neposlední řadě na poli mládežnického hokeje.

"Nechceme se prezentovat krátkodobě a nahodile, naším cílem je být vždy pro naše partnery a fanoušky čitelní a emoční. Poctivě a kontinuálně naplňujeme každým rokem vlastní sparťanské projekty. S pokorou a odpovědností k tradici Sparty vlastně ani jiným směrem jít nechceme a nemůžeme," řekl šéf klubu s rudým nebo s bílým  „S“ na dresech.

Hlavním motivem nadcházející sezony je 115. výročí založení klubu. Sparta tentokrát nevěnuje odkazu své bohaté historie a svým legendám, které sdružuje v unikátním Klubu, jen jedno utkání, ale odehraje hned šest speciálních duelů s tradičními soupeři.

"Jedná se o připomenutí velkých bitev s nejtradičnějšími soupeři, kterými jsou Plzeň, Litvínov, Pardubice, Vítkovice, Zlín a samozřejmě Kometa,“ upřesnil Petr Bříza.

Vždy jedno domácí utkání se zmíněnými soupeři odehrají sparťané ve třetí sadě dresů, které jsou vyvedeny v odlišném odstínu červené barvy, než jsou fanoušci v posledních letech zvyklí. Tyto dresy se v průběhu sezony po odehrání zmíněných šesti duelů budou dražit a výtěžek bude jako vždy přidán k sumě z aukce speciálních dresů, které věnuje Sparta jubilejnímu desátému dílu projektu Sparta vzdává hold.

"V roce 2019 oslavíme již desátý ročník sparťanského holdu, přičemž každým rokem zasíláme v rámci tohoto projektu i vybranou částku Nadaci policisty a hasičů a Vojenskému fondu solidarity. V rámci devátého ročníku jsme jim věnovali 160 tisíc korun. Naše charitativní a společenská odpovědnost není jen prázdným termínem, nýbrž se promítá i do konkrétních činů," upřesnil  předseda představenstva a majitel klubu Bříza.

Dalšími pravidelným počinem kromě sparťanského holdu a krve je projekt Vyrůstej se Spartou, jenž patří k těm nověji zavedeným. V jeho rámci je pro nadcházející sezony zvýšen počet rodinných zápasů s doprovodným program pro nejmenší sparťany na deset. Jsou to všechna nedělní klání, která mají nově nastaven čas úvodního buly bez výjimky na 15. hodinu.

Cílem pro nadcházející ročník je udržet trend vzrůstající průměrné návštěvnosti, která vzrostla ve srovnání s posledním ročníkem v holešovické Tipsport areně již o více než dva a půl tisíce diváků na utkání základní části. V extraligovém ročníku to bylo další posunutí rekordu, jenž aktuálně činí průměr 8 708 diváků na jeden domácí zápas dlouhodobé fáze v O2 areně.

"Práce s fanoušky je pro nás velice důležitá, a i proto vznikl projekt Sparta Membership Club, který jsme založili letos a který přináší svým členům řadu výhod. Jsme jediný extraligový klub v Praze a okolí, takže samozřejmě chceme klást důraz na region, ale rovněž na sparťany z celé republiky. I ti jsou pro nás důležití, protože často navštěvují naše zápasy ve velkém počtu. Navíc v menších městech zvyšují svým nadšením pro náš klub povědomí o Spartě. Sparta Membership Club má ambice sdružovat sparťany ze všech koutů republiky, a dát jim možnost být tak součástí klubu," popsal  program pro příznivce v celém Česku Petr Bříza.




(ps, HC Sparta Praha, SportovníListy.cz, foto: Petr Skála)